La ceràmica és una part molt important de la vida de la Bisbal i una de les activitats que dóna vida a la localitat i n'acoloreix els seus carrers. No és estrany doncs, que el paisatge de la Bisbal d'Empordà, es caracteritzi per les esveltes siluetes d'antigues xemeneies industrials i per una àrea comercial vinculada als diferents productes ceràmics...
La marca “Ceràmica de la Bisbal” és un distintiu d’origen protegit a nivell de la Unió Europea que serveix per individualitzar, personalitzar i reconèixer els productes ceràmics elaborats a la Bisbal i als pobles del seu entorn dels que no ho són. Aquesta marca, garant d’autenticitat, és gravada o marcada pels productors locals en qualsevol tipus de producte ceràmic (artístic i decoratiu, terrissa, rajoleria, material de bòbila, revestiments i paviments). Un Consell Regulador, integrat per representants municipals i empresarials, és qui vetlla pel bon ús de la marca i pel foment de la qualitat dels productes emparats per aquest distintiu.
L’Ajuntament de la Bisbal va obtenir el 2 de juny de 2010 el títol oficial de concessió de la marca comunitària “Ceràmica de la Bisbal”, que queda protegida a tots els països membres de la Unió Europea per l’Agència Oficial de la Propietat Industrial (núm. 8.723.504).
L’àmbit geogràfic que protegeix la marca abasta la Bisbal d’Empordà i la seva zona d’influència. El reglament estableix que l’àmbit territorial d’aplicació de la marca són les zones productores incloses en els municipis de la Bisbal d’Empordà, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, Corçà, Forallac, La Pera, Rupià, Foixà, Ultramort, Serra de Daró, Gualta, Fontanilles, Ullastret, Parlavà, Palau Sator, Pals i Torrent. Aquests municipis, que estan sota la influència de la Bisbal d’Empordà, disposen d’indústries, tallers artesans o comerços de ceràmica, o bé tenen un potencial per poder-ne disposar en un futur.
L’adhesió dels empresaris ceramistes al projecte Marca “Ceràmica de la Bisbal”, impulsat conjuntament pel consistori, l’Associació d’Empresaris Artesans Ceramistes de la Bisbal i Comarca, i la Unió de Comerciants de la Bisbal, és voluntària i implica que els productes han de ser expedits al mercat per part dels fabricants amb el logotip associat a la marca, que també hi serà a l’etiquetatge o embalatge. Per la seva banda, els comerços han de fer saber al consumidor quins són aquests productes amb marca d’origen a través d’una identificació fàcil dels articles en l’espai de l’establiment.
Amb l’objectiu de promocionar la marca “Ceràmica de la Bisbal” i donar-la a conèixer al consumidor final i als diferents mercats dels productors ceramistes, l’Ajuntament de la Bisbal va iniciar l’any 2013 una campanya de promoció i difusió de la marca. La campanya es desenvolupa durant tot l’any, amb actuacions més intensives durant les èpoques més turístiques o en coincidència amb altres accions de promoció de la ciutat. Amb el lema “L’autèntica”, i amb una gràfica que representa el ventall de colors i textures que ofereix la ceràmica feta a la Bisbal, es va dissenyar un tríptic informatiu que es distribueix a diferents punts d’interès turístic de les comarques gironines (hotels, càmpings i cases de turisme rural, o oficines de turisme); al mateix temps, els comerços ceramistes disposen de diferents suports informatius i de senyalització dels articles marcats, a través dels quals es reforça la idea d’origen amb una icona que recorda al símbol d’ubicació del Google Maps. Acompanyen a aquests elements, banderoles exteriors amb la imatge de campanya i altres suports de comunicació.
Aquest lloc web fa servir cookies per aportar una millor experiència de navegació i un servei més personalitzat. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús.
Més informació | Acceptar